jesienne przebłyski


,,Woda lśni w słońcu i szumi, coś mówi - można jej podłożyć treść, jaką się chce, tylko wystarczy się wsłuchać. Człowiek nadaje treść rzeczom. Dla mnie ta woda dziś powtarza: soro, soror mea...
Drzewa nad wodą złote. Na wodę patrzeć nie mogę, taki blask, razi oczy. Ten zakątek to wycinek raju. Co mogę jeszcze zrobić - żeby ,,sprostać"? Powiedziałeś, że Pan Bóg lubi rzeczy małe. Chciałam zapytać, ale nie śmiałam, czy to znaczy, że mamy zostawić wszystkie rzeczy ,,wielkie"?

(Rekolekcje beskidzkie, s. 422)





,,Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają"








,,Rzeka szumi. Ten las zawsze wycisza wszystko we mnie i pozwala zgodzić się na los, bo ten los to jest Boży plan wobec człowieka."

(Rekolekcje beskidzkie, s.419)






 

Komentarze

Popularne posty